Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Η αναζήτηση του Θεού


ΔΕ 2η "Το ζήτημα για το Θεό"

Β Λυκείου


Μια όμορφη αφορμή για συζήτηση μπορεί να μας δώσει το παρακάτω τραγούδι από το συγκρότημα "Χαΐνηδες"

Οι δυο προφήτες


Ώρα που ο ήλιος τόξευε με πύρινες σαΐτες,
σταύρωμα του μεσημεριού τη μέση της ερήμου,
χειρονομώντας έντονα βάδιζαν δυο προφήτες
και λογοφέρνανε για το πως είναι ο θεός.


Έλεγε ο ένας, πως φωτιά είναι κι αστροπελέκι,
και σπίθιζε το βλέμμα του στων αματιών τις κόχες,
κι ο άλλος αποκρίνονταν που βάδιζε παρέκει,
κερήθρα μέλι είν' ο θεός και μυγδαλιάς ανθός.

"Αν είν' αλήθεια ο λόγος μου με του βοριά το χάδι,
θέλω τα όρη να σκιστούν" εφώναξε ο πρώτος,
κι "αν έχω δίκιο να γενεί τώρα πηχτό σκοτάδι"
απάντησε ο δεύτερος. Κι έγιναν και τα δυο.

"Σήμερα", είπε ο θεός, "γέλασα απ' την καρδιά μου"
κι εφώναξε τσ' αγγέλους του να δουν τους ερημίτες.
"Πως κάνω χάζι αυτά τα δυο τ' αληθινά παιδιά μου,
μελένια και ανήμερα όπως τα θέλω εγώ".



[Οι Χαΐνηδες είναι μια μουσική ομάδα που δημιουργήθηκε το 1990 στο Ηράκλειο Κρήτης. Το όνομα προέρχεται από την αραβική λέξη «χαΐν» και έφτασε να σημαίνει τον επαναστάτη, τον φυγόδικο, αυτόν που γυρίζει στα βουνά.[1] Τα μέλη του συγκροτήματος κατά τη δημιουργία του το 1990 ήταν ο Δημήτρης Αποστολάκης, ο Δημήτρης Ζαχαριουδάκης, η Κάλλια Σπυριδάκη, ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Γιώργος Λαοδίκης. Στο πέρασμα των χρόνων, νέα μέλη μπαίνουν και αποχωρούν από την ομάδα, ενώ σε όλα τα ενδιάμεσα σχήματα έως σήμερα παραμένουν σαν ιδρυτικά μέλη οι Δημήτρης Αποστολάκης και Δημήτρης Ζαχαριουδάκης.] Πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου