Ακολουθούν ερωτήσεις που είναι βασισμένες στο σχολικό βιβλίο και σε όσα διδαχθήκαμε τη φετινή χρονιά. Είναι χωρισμένες κατά κεφάλαιο και ενότητα αντίστοιχα.
Κεφάλαιο 1ο
Ξεκινώντας από την απορία
Ενότητα 11. Τί είναι η φιλοσοφία; Ποιό είναι το εργαλείο της;
Ενότητα 2
1. Ποιό είναι το έργο της φιλοσοφικής δραστηριότητας;
2. Ποιοί είναι οι στόχοι της φιλοσοφικής δραστηριότητας; Που έγκειται η χρησιμότητά τους;
3. Μελετώντας το κείμενο 2 (σελ. 17) να αναφερθείτε στη διαφοροποίηση που εκφράζει ανάμεσα στον φιλόσοφο και τον επιστήμονα.
Ενότητα 3
1. Ποιοί είναι οι κλάδοι της φιλοσοφίας και τί πραγματεύεται ο καθένας από αυτούς;
2. Ποιά είναι η αναγκαιότητα των επιχειρημάτων;
3. Ποιά είναι η βασική δομή ενός επιχειρήματος;
4. Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να θεωρηθεί ένα επιχείρημα έγκυρο;
Ενότητα 4
1. Για ποιους λόγους αμφισβητείται συνήθως η αξία της φιλοσοφίας;
2. Με ποιόν τρόπο περιγράφει ο Πλάτωνας τη μοίρα του φιλοσόφου; (Θεωρία του σπηλαίου)
3. Ποιές από τις δυνατότητες της φιλοσοφικής σκέψεις που παρουσιάζονται θεωρείται σημαντικότερες;
4. Να αναφερθείτε σε παραδείγματα που αποδεικνύουν τη χρησιμότητα της φιλοσοφίας.
Κεφάλαιο 2ο
Κατανοώντας τα πράγματα
Ενότητα 11. Ποιος είναι ο σκοπός της γλώσσας;
2. Ποιές έννοιες έχει ο όρος «γλώσσα»;
3. Ποιά είναι η σχέση σκέψης και γλώσσας;
Ενότητα 2
1. Τί είναι λέξη;
2. Ποιά είναι η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στις λέξεις και τις έννοιες; Τί είναι έννοιες;
Ενότητα 4
1. Τί είναι λογική, δώστε έναν ορισμό.
2. Ποιοί ήταν οι σοφιστές; Ποιές τεχνικές χρησιμοποιούσαν;
3. Τί είναι το «όργανον»;
Ενότητα 5
1. Να αποσαφηνίσετε τους όρους: Πλάτος και βάθος μιας έννοιας, δώστε παράδειγμα.
2. Τί είναι η «ειδοποιός διαφορά»;
3. Αν συγκρίνουμε δύο έννοιες κατά το πλάτος τους ποιές σχέσεις μπορούν να έχουν μεταξύ τους; Παραδείγματα
4. Όσον αφορά το βάθος ποιές σχέσεις είναι δυνατόν να έχουν οι έννοιες;
5. Οι απλές δηλωτικές προτάσεις σε ποιές μορφές διακρίνονται; Παραδείγματα
6. Τί ονομάζουμε συλλογισμούς; Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά τους;
7. Εξηγείστε τους όρους: «ελάσσων όρος», «μείζον όρος», «μέσος όρος».
Κεφάλαιο 3ο
Αναζητώντας τη γνώση
Ενότητα 11. Τί ονομάζουμε σκεπτικισμό;
2. Από ποιούς πρωτο-εκφράστηκε ο σκεπτικισμός ως συστηματική φιλοσοφική στάση κατά την αρχαιότητα;
3. Να παρουσιάσετε τη συλλογιστική πορεία του Καρτέσιου (Ρενέ Ντεκάρτ) που τον οδήγησε στο επιχείρημα «σκέφτομαι, άρα υπάρχω» και να εξηγήσετε ποια είναι η λειτουργία του «μοχθηρού δαίμονα».
Ενότητα 3
1. Ποιά είναι κατά τους ορθολογιστές η πηγή της γνώσης μας για τον κόσμο και ποια είναι, ειδικότερα, για τον Πλάτωνα;
2. Τί πρεσβεύει το φιλοσοφικό ρεύμα του εμπειρισμού; Κύριοι εκπρόσωποι.
3. «Ο νους δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένας «άγραφος χάρτης» (tabula rasa)»: α) ποιός φιλόσοφος υποστήριξε την άποψη αυτή; β) σε φιλοσοφικό ρεύμα ανήκε; γ) αναπτύξτε με δικά σας λόγια την άποψη του.
4. Ποιές θέσεις συνθέτει η θεωρία του Καντ;
Κεφάλαιο 4ο
Διερευνώντας την επιστήμη
Ενότητα 11. Τί μας παρέχει η επιστήμη;
2. Ποιό είναι το περιεχόμενο της φιλοσοφίας της επιστήμης;
3. Πώς αυτονομήθηκαν οι επιστήμες από τη φιλοσοφία;
Ενότητα 4
1. Ποιά η διαφορά ανάμεσα στα φυσικά και τεχνητά αντικείμενα;
2. Ποιά η διαφορά επιστήμης και τεχνολογίας;
3. Είναι η τεχνολογία ηθικά «ουδέτερη»;
Κεφάλαιο 5ο
Ανακαλύπτοντας τον νου
Ενότητα 11. Γιατί η μεταφυσική δεν ταυτίζεται με καμιά από τις επιστήμες;
2. Γιατί η μεταφυσική είναι η πρώτη επιστήμη;
3. Με ποιο τρόπο ορίζεται η επιστήμη; Ποιο είναι το γνώρισμα της μεταφυσικής;
Ενότητα 2
1. Τί αναφέρει ο Ντεκάρτ στη θεωρία του, που περιγράφεται ως δυϊσμός ή θεωρία της αλληλεπίδρασης;
Ενότητα 3
1. Τί ονομάζεται μονισμός;
2. Ποιά είδη μονισμού υπάρχουν;
3. Τί πρεσβεύει ο υλισμός;
4. Ποιές είναι οι διάφορες παραλλαγές υλισμού;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου